emmavd.reismee.nl

zou alles nu wel goed gaan?

heeee allemaal

het is gelukt!! ik mocht deze keer het vliegtuig naar Johannesburg boarden. ohhh ik was zo blij, mijn reis kon toch doorgaan!!

toen ik mijn plekje naast het raam had gevonden in het vliegtuig, bleek dat de 2 plaatsen naast mij niet bezet waren!! wat dus betekende dat ik de 10,5 uur lange vlucht lekker languit kon gaan liggen over 3 stoelen waardoor de lange reis gelijk een stuk minder erg leek :) :) :)

eenmaal aangekomen in Johannesburg begon de ellende weer.. toen ik mijn koffers had opgehaald ging ik opnieuw inchecken voor mijn laatste vlucht richting port elizabeth. Althans, dat was het plan. bij de incheckbalie gaf ik mijn paspoort en tickets maar toen mijn tickets gechecked werden klopte er iets niet. De man aan de balie zei dat ik mijn vlucht had gemist omdat die gisteren (dus dinsdag) was. ik snapte er helemaal niks van, maar gelukkig werd ik goed geholpen. half rennend met al mijn bagage ging ik naar het kantoor van Air France. Hier bleek dat air france mij vergeten was goed over te boeken, maar gelukkig kon ik alsnog mee met de vlucht van die dag!!!

Na alle pech kwam ik dan eindelijk aan in Port Elizabeth. Ik werd opgehaald op het vliegveld en we reden naar het huis. Daar kon ik me even snel omkleden en toen gingen we gelijk door een simkaart halen, boodschappen doen en even wat geld pinnen.

De dag erna stond een township tour op de planning. Ik werd hierbij door de verschillende townships gereden wat best wel heftig was om te zien. Bij sommige townships reden we alleen maar langs omdat die te gevaarlijk waren. s ‘middags gingen we met z’n 3tjes een kijkje nemen op ons project! We werden knuffelend ontvangen door alle kindjes op het schoolplein, super lief! Na een kort gesprek binnen gingen we weer naar huis. We hadden alle drie super veel zin om te beginnen maandag!

Vrijdag hadden we een culture day. Hier kregen we een presentatie van Hannah over de verschillen tussen Nederland en Zuid-Afrika. Dit was best wel interessant omdat Hannah ook haar eigen ervaringen vertelde, waardoor je je goed kon voorstellen dat sommige verschillen best wel groot zijn.

Ennnnn zaterdag gingen we naar Nationaal Park Addo Elephant!!!! Dit was zoooo gaaf! We gingen al vroeg op pad en we hebben daar best wel een aantal uurtjes rond gereden. Aan het begin zagen we bijna alleen Pumba’s (soort zwijnen), maar op een gegeven moment zagen we olifanten! En zebra’s en nog wat andere dieren. Het was echt super gaaf om mee te maken. ‘S avonds gingen we kijken bij een rugby wedstrijd, wat ook leuk was om een keer mee te maken :)

nou dit was weer een update van de afgelopen dagen!

tot de volgende keer !!


PS: voor als je misschien nieuwsgierig bent, ik heb wat foto’s en een video toegevoegd :)

Reacties

Reacties

Lisanne

Alweer heel wat meegemaakt, super gaaf!!!

Je vader

Nou Emma. Wat een mooie ervaringen
En wat ndrukwekkend, dat Addo park
Ik ben best wel een beetje jaloers

Je zus

Gelukkig heb je het allemaal overleefd! Ik wil ook naar Addo

sopje

ik ben heel trots op je maar mis je wel al heel erg!!! hopelijk vind je het daar heel erg leuk! komt allemaal goed xxx

Dicky

Wat beleef jij veel. Fijn het nu allemaal goed gaat! Je hebt tijd te kort denk ik. Geniet en veel plezier op de school met de kindjes. Groetjes ook van opa! Liefs

Petra Mol

Wat leuk allemaal emma!

Opa

Groetjes van opa, ik ga nu je verhalen lezen

Gerard V

Wat goed van je om dit te doen. Heel leuk geschreven en een mooie ervaring voor de rest van je leven. Dat zouden meer jongeren moeten doen. Op je website gekomen via reismee

mart

Succes

Mirthe

Succes ??

Leen

Hartstikke leuk ,Emma!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!