emmavd.reismee.nl

Laatste loodjes!


halloo allemaal!

mijn laatste week is alweer aangebroken! over 3 daagjes zit ik alweer in het vliegtuig onderweg naar Nederland. Ik heb alweer een tijdje niet geschreven dus ik zal jullie weer even op de hoogte brengen van de laatste weken!

Mijn vorige blog eindigde bij de pannekoeken. Dit was een mega groot succes! We hadden in totaal 300 pannekoeken gemaakt & ze waren bijna allemaal verkocht! Het geld dat we op hebben gebracht hebben we als gift aan de school gegeven.

Het weekend gingen we naar Tsitsikamma & Plettenberg bay. We begonnen na de 2,5 uur durende rit (die we in 1x goed reden!!) met quadrijden. Dit was in het bos en het was onwijs leuk!!! ‘s Middags gingen we kajakken en liloën in Storms river. Ook super gaaf maar oh wat was het koud... De volgende dag was het tijd om naar de Bloukrans bridge te gaan! Noa en Anne hadden namelijk een paar weken geleden al besloten om de hoogste bungeejump van de wereld te gaan doen! Ik was vastbesloten het niet te doen, maar die ochtend heb ik samen met Tessa besloten om het tòch maar wel te gaan doen. Zonder medeweten van mijn ouders, ook al hadden ze wel een vermoeden haha. Het was echt het gaafste wat ik ooit heb gedaan! Heel blij dat ik het toch heb gedaan!

Maandag brak de laatste week op mijn project aan. We hebben de hele week aan de bibliotheek gewerkt en het is heel mooi & vooral heel Dutch geworden! We hebben geverft en gesorteerd alsof onze levens er vanaf hingen. Het waren zo veel boeken, het leek niet op te houden. Uiteindelijk hebben we in 3 dagen alles gesorteerd op Afrikaans en Engels. Kijk in de foto’s even voor het eindresultaat!
Donderdag hadden we weer is een onverwacht dagje vrij. We zijn naar het Donkin Reserve geweest. Dit is een mooie mozaiek in het centrum van PE. We hebben daar een paar kiekjes geschoten en verder hebben we een rustig dagje gehouden.

Vrijdag direct na onze laatste dag op project was het tijd voor ons laatste weekend weg. De tocht ging deze keer naar Knysna, 3 uur rijden. Eenmaal aangekomen op onze verblijfplaats waren we helemaal kapot maar we hadden ook nog trek, dus na snel gegeten te hebben lagen we om 21.00 heerlijk in bed :) De volgende dag gingen we alweer vroeg op pad naar een wijnproeverij in Oudshoorn. Onderweg hadden we nog even onze levens geriskeerd door wat foto’s op de weg te maken, maar we vonden het zo’n mooie omgeving dat we dat er voor over hadden hahaha. Daardoor kwamen we wel ietsjes later op onze bestemming maar aangezien de tijd hier niet zo nauw wordt genomen, was dat geen probleem :) En we hebben met z’n drieën heerlijk genoten, en ik eigelijk een beetje illegaal omdat ik helaas nog geen 18 ben. Na de proeverij gingen we op aanrader van een docent van G J Louw naar de Cango Caves. Mijn ouders zeiden nog even tegen mij dat ik niet zonder gids naar binnen mocht omdat wij nog wel is verdwalen hahaha. De grotten waren heel indrukwekkend maar omdat het er zo bloedheet was waren wij het na een half uur eigelijk al een beetje zat. Toen de tour afgelopen was hebben we snel ijs gekocht om af te koelen en ons voor te bereiden op de reis terug naar onze verblijfplaats.

Onze laatste dag in Knysna waren we eigelijk van plan een boottocht te gaan doen maar die hebben we later toch maar afgezegd. In plaats daarvan hadden we dus wat tijd over en zijn we gaan lunchen en daarna terug naar PE gereden. Dit keer via Natures Valley. Wow dit was zeker geen verkeerde keuze geweest. Wat hebben wij genoten van de prachtige omgeving. We hebben ook nog wat aapjes gespot onderweg en hebben daar ook heel wat foto’s van genomen. Het blijft toch gek dat die hier gewoon in het wild leven. Daarna nog een stop gemaakt op een adembenemende plek. Hier letterlijk een hele fotoshoot gehouden en daarna in een keer zonder navigatie naar PE gereden!!

Hoop dat jullie weer een beetje geüpdated zijn over mijn avonturen hier

Groetjesssss

Reacties

Reacties

Bestevaerweg

Leuk Emma, geniet nog even van de laatste paar dagen! En tot snel!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!