emmavd.reismee.nl

Weer een leuke week!

hallooo allemaal,

tijdje niet geschreven maaar ik zal jullie nu weer even updaten over de laatste week!

vorige week woensdag waren er protesten in de townships waardoor wij verplicht werden niet naar ons project te komen. Helaas, maar voor ons weer een mogelijkheid om iets leuks te plannen! We zijn naar een winkelcentrum gegaan om een lange rok/jurk te scoren voor het feest van onze huisbaas op zaterdag. Hier zijn we gelukkig in geslaagd! Toen was het plan om wat leuke fototjes te maken in het Zuidelijkste Puntje van Port Elizabeth!

Donderdag was het weer tijd om naar ons project te gaan, al waren meer dan de helft van de leerlingen afwezig. Dit komt omdat ze vrijdag ook vrij waren dus komen ze donderdag gewoon niet opdagen.

Vrijdag zijn we naar Daniel’s Cheetah Farm geweest! De rit hierheen zou ongeveer een uurtje moeten duren, maar aangezien wij nooit alles in een keer goed rijden, deden we er 3 uur over hahaha. We kregen een tour langs verschillende wilde katten met als afsluiting de mogelijkheid om eventjes met een tamme cheetah te knuffelen! Zoo leuk!!

Zaterdag hadden we dus het feest van de huisbaas in zijn township genaamd Motherwell. Dit ging allemaal heel traditioneel, bijvoorbeeld; mannen en vrouwen apart. Ook ging er een bak zelf gemaakt bier rond waar je een slokje van moest nemen, dit was echt verschrikkelijk goor. We hebben buiten nog met wat locals gekletst en zijn toen weer naar huis gegaan want de volgende dag was het tijd voor ons weekendje weg!!

we gingen alweer vroeg op pad naar Kragga Kamma Nationaal Park. Wow dit was zoveel kleiner dan Addo Elephant park! Binnen een uurtje waren we er al doorheen. Maar we hebben wel giraffen en neushoorns gespot, en die hadden we nog niet eerder gezien :) Daarna ging onze rit door naar Grahamstown. Dit stadje hebben wij uitgeroepen tot saaiste stad van Zuid-Afrika omdat er letterlijk niks te beleven was. Dus daar zaten we dan om 16.00 ‘s middags op onze hotel kamer... we zijn na het eten maar vroeg ons bedje in gekropen want morgen staat ons een actieve dag te wachten!

Weer vroeg op pad om onze weg te vervolgen naar Hogsback, een dorpje in de bergen. Hier gingen we een combotour doen; stukje mountainbiken, 35M abseilen, en terug hiken. Prachtige omgeving met watervallen. Het mountainbiken en abseilen ging ons alle drie redelijk goed af, maar het hiken ging niet helemaal volgens plan. We waren een eind op weg totdat we niet helemaal zeker meer waren of we nou wel de goede weg volgden. Een van ons raakte ‘lichtelijk’ in paniek waardoor we besloten helemaal terug te lopen naar de waterval van het abseilen. Terug bij de waterval moesten we een route omhoog nemen om bij de weg te komen waar we zouden worden opgehaald. Hijgend kwamen we boven waar de vrouw ons stond op te wachten. Ze vertelde dat we goed liepen en er bijna waren... fijn, dus voor niks 3x zover gelopen!

Dinsdag reden we het hele eind (3,5 uur) weer terug en woensdag gingen we weer aan de bak! Morgen is er fundraising op onze school. Wij besloten een handje te helpen door pannekoeken te bakken en die dan daar te verkopen. Daar zijn we nu hard mee bezig, we zitten al op 150! Maar we zijn nog lang niet klaar... En als ze niet opgegeten worden hebben wij voor de rest van onze tijd hier genoeg haha

groetjesss

Lisanne

Super leuk weer’ succes met de pannenkoeken!!

Dicky

Klinkt goed allemaal! Wat doen jullie veel! Fijne dag vrijdag, hoop al de pannenkoeken op gaan.

vader

Emma,wat maak je weer veel mee en wat kan je het thuisfront lekker zorgen laten maken met jullie richtingsgevoel.
Gelukkig alles nog goed gekomen.
Ik hoop dat jullie alle pancakes verkopen.
Doei Va

Mama

Geniet er nog van meiden de laatste weken en kom aub weer heelhuids terug! ??Succes met de bibliotheek!??

El

Heel veel plezier nog en wat een leuke dingen doen jullie organisatie.